7 otázek pro Jakuba Kadlece, marketingového ředitele Whirlpool ČR & SR

Společnost Whirlpool Corporation se nedávno rozrostla o nové značky Indesit a Whirlpool. Navíc letos slaví 25. narozeniny. Využili jsme příležitost a vyzpovídali nového marketingového ředitele Whirlpool pro Českou a Slovenskou republiku.

Jakub Kadlec přešel do česko-slovenského zastoupení Whirlpool Corporation z pozice marketingového manažera pro drobné spotřebiče u konkurenční firmy. Během krátké doby tu už nasbíral řadu úspěchů a zkušeností.

Jak se vám aktuálně daří a jak se společnost Whirlpool vypořádala s integračním procesem po akvizici společnosti Indesit? Můžete přiblížit náročnost, kladné i negativní momenty integrace?

Aktuálně procházíme jednou z dalších částí rozsáhlého integračního procesu, který je dle plánu, záležitostí několika let. Ve své kariéře jsem se setkal se spojováním původně konkurenčních firem a nikdy to nebylo lehké. V případě společností Whirlpool a Indesit proces stále probíhá. Daří se nám harmonizovat výrobu, využívat nejvyspělejší technologie u všech našich značek a sjednocovat obchodní podmínky. Před námi je integrace finančních systémů. V minulých měsících jsme se museli vyrovnat s velkou fluktuací a věříme, že i to se nám podařilo stabilizovat, zkušenosti, důvěra a energie všech kolegů ve Whirlpool jsou naší největší hodnotou.

Letos slavíte 25. výročí, které se týká i slovenské továrny v Popradu. Jak vnímáte toto jubileum a dáváte si nějaká předsevzetí?

25 let je poměrně dlouhá doba a je rozhodně mnoho důvodů k oslavám – jednu z velkých rolí hraje právě továrna ve slovenském Popradu, kam před 25 lety společnost Whirlpool vstoupila. Jsme velmi pyšní na to, že jsme po celou dobu špičkou v oblasti velkých domácích spotřebičů, rychle reagujeme na trendy, přicházíme s novinkami a především držíme důvěru zákazníků v naše produkty. Společnost se po celou dobu vyvíjí, reaguje na nové výzvy a vyhledává je – velkým a velmi aktuálním důkazem je například již zmíněná integrace společnosti Indesit.  Naše předsevzetí do dalších let je jednoduché a stále velmi podobné: nabízet zákazníkům dlouhodobě to nejlepší, posilovat všechny naše značky a být pro obchodní partnery ideálním společníkem pro rostoucí business.

Můžete čtenářům přiblížit značku KitchenAid? Máte informace, kdy se případně objeví ve vaší nabídce v plném rozsahu velké i malé spotřebiče?

Společnost Whirlpool Corporation je kromě dalších také výrobcem prémiové a velmi tradiční značky KitchenAid, kterou si mnozí rychle spojí s neuvěřitelně oblíbenými ikonickými roboty Artisan. S ohledem na profil značky, portfolio a strategii je pro KitchenAid dlouhodobě využíván jiný model distribuce než pro ostatní značky rodiny Whirlpool Corporation. Proto aktuálně není KitchenAid součástí zastoupení společnosti Whirlpool v některých lokálních pobočkách, včetně České republiky. Toto nastavení je prozatím dlouhodobě platné a pokud by mělo dojít ke změnám, nebudou aktuální v horizontu nejbližších let.

Aktuálně oslabila nabídka spotřebičů Bauknecht, které patří do rodiny značek Whirlpool. Čím to je?

Do sortimentu Whirlpool CR byla značka Bauknecht zařazena před 7 lety jako premiový brand, kterému dominuje charakteristický design a pokročilé funkce pro náročné zákazníky. Díky zmíněné integraci došlo samozřejmě ke konsolidaci portfolia a k zásadním rozhodnutím, mezi která patřila redefinice struktury značek pro český a slovenský trh. V tuto chvíli jsou v obou zemích v portfoliu společnosti značky Indesit, Whirlpool a Hotpoint.  Na prémiovou značku Bauknecht plynule navazuje značka Hotpoint s velmi obdobným positioningem. Bauknecht zůstává tradičním a silným brandem na německy mluvících trzích, kde má zásadní postavení a silnou, dlouhodobou oblibu zákazníků.

Jak hodnotíte český trh ve smyslu retail i e-commerce? Je složitý a má nějaká specifika?

Oblast e-commerce hraje na českém trhu obecně obrovskou roli, která stále posiluje a bude posilovat. To samozřejmě reflektujeme i v naší oblasti prodeje velkých domácích spotřebičů. Snažíme se reagovat na aktuální trendy, nabízet zákazníkům a obchodním partnerům podporu k rozvoji e- commerce businessu. Jedním z aktuálních a velmi konkrétních důkazů je například naše spolupráce s AP Servisem na výrobě 360° fotografií, které jsou velmi moderním prvkem e-commerce oblasti a umožní zákazníkovi udělat rozhodnutí o nákupu spotřebiče online v mnohem větším měřítku než tomu bylo doposud.

Zákazníci se často ptají na zemi původu spotřebičů. Přiblížíte čtenářům výrobní centra pro nejprodávanější kategorie?

Společnost vlastní několik výrobních závodů, které jsou vždy zaměřeny na určitou kategorii/kategorie spotřebičů. Pokud začneme u pro nás nejbližších – jsme velmi pyšní na moderní továrnu na pračky ve slovenském Popradu – původní podnik dnes už legendární značky Tatramat. V roce 2017 je to přesně 25 let, kdy do něj americká společnost Whirlpool vstoupila a symbolickou oslavou této události je i produkce nové řady praček Whirlpool FreshCare+.  Další velmi významný výrobní závod je v polském Radomsku, kde se výroba specializuje především na myčky nádobí, naopak polská Wroclaw a Lodž jsou klíčové pro kategorii chlazení.

Další továrny se nachází na několika místech v Itálii, dále ve Francii, UK, Turecku nebo Rusku. Všechny spojuje vysoká úroveň řízení a provozu definovaná vysokými standardy Whirlpool. Mimo jiné klade společnost obrovský důraz napříč výrobami na vývoj a testování.  

Ovlivňuje značku téma IOT a na co se můžeme v novinkách nejvíce těšit v nadcházejícím období?

Samozřejmě na tento trend reagujeme a věnujeme se vývoji produktů a technologií, které přinesou zákazníkovi reálnou přidanou hodnotu. V tuto chvíli je na českém trhu pračka Whirlpool s technologií Connectivity – kterou můžete ovládat z mobilního zařízení, také chladnička se stejným systémem a trojici brzy doplní ještě sušička ideální do setu s pračkou.

Jakube, děkujeme za rozhovor a přejeme Vám i Whirlpoolu spoustu dalších úspěchů.